Russia has paid over a million radio stations from the USA for propaganda

The Russian government sent more than $1.4 million companies from Florida, which in the last two years has broadcast Kremlin propaganda in the capital of the United States.

This was announced by the American non-governmental organization “Center for flexible policy” (Center for Responsive Politics).

Monitoring organization reported that a Florida based company RM Broadcasting officially registered with the Ministry of justice as a foreign agent, after the relevant requirements of the Federal judges, published in may.

Judge Robin Rosenberg ruled that RM Broadcasting must be registered as a foreign agent because of good relations with “Russia today” – Russian media, which owns Sputnik International was created by Vladimir Putin to promote Russia’s interests abroad.

Photo: Wikimedia/CC

In the intelligence report USA for 2017 indicate that Sputnik is part of the “state propaganda machine of Russia”, which facilitated the intervention and the impact on the presidential election 2016 in the United States.

The station, which previously broadcast the bluegrass style of music (kind of country), earned a lot of money by broadcasting content that the us government believes that Pro-Russian propaganda, says Center for Responsive Politics.

A strong smell led police to the remains of the missing six months ago, 23-year-old Savannah Spurlock

The FBI found the remains of missing 23-year-old Savannah Spurlock in the same house in Kentucky that police already had searched six months ago, after her disappearance.


Russia paid radio US $1.4 million hour broadcast propaganda in Washington updated: July 2, 2019 author: Alina Dykman

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Please disable your ad blocker

We know you are here for the stories. Not the ads. But we need the ads to keep the lights on. So please whitelist Buzzon.live.